donderdag 27 september 2007

De doopvont

Hoera! Juicht! Schalt! Scandeert mijnen naam al over weg en veld! Rolt den rooden looper vakkundig uit en trommelt Mathildeken op om een Blijde Intrede op te luisteren! Zoals u heeft ontdekt, ook ik heb een blog aangemaakt. Nu kan u elk saai of verloren moment in uw leven - u weet wel, u bent druk bezig met het sorteren van uw wasspelden op kleur, vorm, grootte en materiaal en wil even een break nemen - opvullen door hier even te komen snuisteren. Klaarblijkelijk is zo'n blog een nieuw fenomeen wat nog niemand heeft en aangezien ik mij van tijd tot tijd een trendsetter voel, heb ik ook besloten mij een blog aan te maken. Nu voel ik mij helemaal uniek! (Ja, die wrange walm die je nu tegemoet komt, lezer, is the pungeant smell of irony.)

Ik weet het, de naam van het blogadres is nogal... meh. Ik ben genoodzaakt om de Nederlandstalige versie van 'the Pensieve' te gebruiken aangezien de Engelse al bezet was - wat ik wel enigszins had verwacht maar bon. Voor de niet-Harry Potter fans, mochten die überhaupt (überhaupt! - gotta love the word) bestaan, even een woordje uitleg. The Pensieve [voor de slimmeriken: een samentrekking slash woordspeling van pensive (in gedachten verzonken) en sieve (zeef)] - ofte Hersenpan (voor de slimmeriken: een hersenpan - hence my "meh") - is een soort kommetje waarin je je gedachten kan dumpen om ze later opnieuw te kunnen 'beleven'. Een beetje zoals een blog dus. Waarom een blog een blog heet, en geen Pensieve, het is ook mij een raadsel.

Bij deze doop ik mijn blog - allemaal: in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest, amen. Kandidaten voor het peter- en meterschap mogen steeds hun motivatiebrief begeleid door hun CV opsturen per mail. Het management zal zich erover buigen. Antwoord niet gegarandeerd - zoals de prijzen op de belspelletjes, helaas.

En om af te sluiten deze denkoefening:
Welk geluid maakt een aardbei?




3 opmerkingen:

Stéphane zei

Grrr woof (oh nee zo doet een aardbei niet)
:)

Tineke zei

ja ik zen toch ok wel "kerjeus" nor da antwoord van da raadselke zenne ;-) Of staat da antwoord al "ieverans" op uw "pensieve-pageke" en hee domme/blinde ik der wee over geleze? ;-)

groentjes en fruit, van Tineke(rara ;-) die één da familie is van uw nichtjes hanne, lore, karlien, anneke en ilse ;-) lol)

LiesbethH zei

volgens mij doet een aardbei zo:

-als ze groeit: "iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiie"

-als ze geplukt wordt: "krrak" (steeltje dat afbreekt)

-als er suiker over 'gegoten' wordt: "hmmmm!"

-als ze opgegeten wordt:
"splash!"



Jaja, daar is over nagedacht! ;-)