vrijdag 2 november 2007

Babies!

Onze - volgens sommigen reeds zeer uitgebreide - familie heeft er een jongste telg bij! Na een (natuurlijke!) bevalling van amper anderhalf uur (waarvoor chapeau aan de moeder!) werd de kleine Lotte onze wereld in geworpen. En wat is het een dotske! Denken we allemaal aan de sketch van Hans Teeuwen over 'Eerlijkheid' ("Het lijkt wel een gesmolten E.T.!"). Wel, zo was het dus niet. Wat bij mij opkwam toen ik de baby zag, was: Ik wil ook een baby! Nu! NU! Mijn baarmoeder staat nog niet op punt maar ooit komt de dag dat ik een kind ter wereld zal brengen! Want geef toe, ik zou toch een enorm goede papa zijn, nee? Hell ik heb in een van mijn voorgaande posts het er zelfs al over gehad, dat wil toch zeggen dat ik toegewijd ben *kijkt stoer*.

Nu, laten we eerlijk zijn, dat baarmoederverhaal is nog een beetje veel science fiction me dunkt (helaas). En aangezien ik nog geen vrouwspersoon heb kunnen overtuigen om haar oventje ter beschikking te stellen om ons broodje in te bakken zodat er een mini-me kan gefrabiceerd worden, zullen we onze toevlucht moeten nemen tot adoptie. En dan komt de vraag: wat voor baby wil ik/willen wij? Een Afrikaantje? Een Amerikaantje? Een Rustjen? Een Aziaatje? Een Indiaantje? Een rood roos geel zwart bruin wit mokka? Tough choice. Als het aan mij ligt komt er geen Aziaatje binnen. Sorry aan alle Aziaten maar mij zegt het niet veel (buiten loempia, gebakken rijst en gefrituurde kippenblokjes, mijn onexhaustief (neologisme!) respect daarvoor!). Ik denk dat ik ga gaan voor een lichtbruin kindje of zo. Uit Haïti. Dan kunnen we de natuurlijke ouders daar gaan bezoeken! Mmmm Haïti! Ja, dat kan het wel eens worden ja.


Dan even over de opvoeding: dingen die ik mijn kind ga verbieden: (1) het dragen van crocs in het openbaar (2) jumpen (3) K3 slecht vinden. Valt nog mee, niet?

Rest ons nog de vraag van de week: waarom zijn sommige mandarijntjes kei lekker en sommige zuur en slecht (en ze komen uit hetzelfde bakje/zakje!)?

2 opmerkingen:

Prince Igor zei

hmm

babies,

i don't like them
ze staren altijd

en dan is er nog die constante anst dat ge ze zou laten vallen enzo.

J-La zei

"Als het aan mij ligt komt er geen Aziaatje binnen." -> I fully agree! Zo denk ik er dus ook over, en gelukkig denkt mijn vriendin er ook zo over. :-)

Zelf kindjes krijgen zien we niet meteen zitten, adopteren lijkt voorlopig aantrekkelijker. En dan kunnen we later met onze geadopteerde kindjes eens afspreken he ;-)